Brief van lerares die gepest werd door haar collega's aan alle pestende leraren | Stop Pesten NU

Brief van lerares die gepest werd door haar collega's aan alle pestende leraren

Deze brief is geschreven door Jennifer, lerares die zelf door haar collega's op school werd gepest.

Beste collega leraar, pestkop, 

Deze brief heeft lang op zich laten wachten maar wij hebben deze situatie lang genoeg genegeerd. Een open brief aan leraar die andere leraren pest! Genoeg is genoeg! Op echte lerarenmanier heb ik een lijst gemaakt.

Stop met deze dingen, alsjeblieft 

  • Stop altijd met het delen van je mening. Iedereen weet hoe je je voelt, dus het constant herhalen van dezelfde mening, keer op keer, zal mijn mening over de kwestie niet veranderen, zelfs als ik ervoor kies om gewoon stil te zitten en je te laten spreken. Ik heb geen energie voor dingen die niet constructief zijn. Als er een gesprek gaande is, en je gelooft anders, blijf er dan buiten. We weten hoe je je voelt.
  • Stop met spreken voor anderen. 'Deze persoon zei dit' of 'deze persoon zei dat' als middel om je punt te rechtvaardigen, ligt meer dan voor de hand. Als die mensen hun mening wilden delen, zouden ze hun mening delen, deelnemen aan het gesprek dat voorhanden was. Raad eens? Ze zijn niet in het gesprek, dus uw tweedehands stukjes informatie zijn niet geldig in uw constante uitleg van uw eigen meningen.
  • Stop met praten over mij. Ik kan aan je lichaamstaal zien dat wanneer iemand anders spreekt, je totaal ongeïnteresseerd bent. Het is onbeleefd en het is niet professioneel.
  • Stop met tegen me te praten. Als je wilt praten over lesgeven, leren of de zaken van het onderwijs, laten we er dan over praten. Oefen je mening niet steeds weer op mij uit en negeer dan de gelegenheid voor een gesprek. Jouw benadering van communicatie geeft anderen het gevoel dat ze geen mening kunnen hebben uit angst voor wat jij zou kunnen zeggen of doen. Mensen die met je in gesprek zijn, zijn bang voor je. Laat dat even bezinken. Mensen. Angst. Jij.
  • Stop met de hele tijd over jezelf te praten. Ik weet dat je les perfect was en we weten dat de administratie van je houdt. Je hebt een aantal geweldige lessen en onderwijspraktijken, maar dat maakt je nog niet het ultieme lesgeven. Het maakt je ideeën ook niet beter dan wie dan ook. Delen is natuurlijk geweldig, maar het is tweerichtingsverkeer en als je niet openstaat om naar andermans successen te luisteren, dan willen we die van jou niet horen.
  • Zeg niet langer dat je klas elk jaar de beste of de slechtste klas ooit is. Waarom moeten het alleen beide uitersten zijn? Als je 4-5 andere teamgenoten hebt, is het hoogst onwaarschijnlijk dat jouw klas elk jaar het slechtst/best gedragen of het slechtst/best is in lezen! Het haalt anderen naar beneden en devalueert dat de strijd in ons vak echt is. We voelen het allemaal - geloof me.
  • Stop met rennen naar de administratie om te vertellen wat er allemaal gebeurt. Ik geef niet toe iets verkeerd te hebben gedaan, maar als je een probleem met me hebt, praat dan met me. Ik zou niet van mijn administratie moeten horen dat die-en-die zegt dat ik het handboek overtreed. Niemand houdt van "die leraar" die constant zijn neus op de staart van de administratie heeft ... en om eerlijk te zijn, het draagt ​​​​bij aan mijn gevoel dat je een pestkop bent omdat ik niet openlijk om je heen kan praten.
  • Stop met steeds weer hetzelfde te leren. Raad eens.. het is geen 1984 meer en er zijn allerlei nieuwe concepten en leerbenaderingen die er zijn! Veroordeel me niet voor het genadig accepteren van jouw "bindmiddel van middelen" dat keer op keer is overgeleverd en het vervolgens niet precies volgt. Ik ben een professional en ik kies ervoor om bronnen te creëren en concepten aan te leren die up-to-date zijn. En ik zal je niet veroordelen omdat je 32 jaar lang hetzelfde hebt geleerd. Voor de goede orde, ik heb gedeeld, en je hebt niet open gestaan ​​voor andere ideeën buiten de map. {Whoa - dat was een beetje passiever agressief dan ik normaal ben.}
  • Stop met het bekritiseren van anderen omdat ze nieuwe dingen proberen. Best practices veranderen, en daar moet je mee kunnen stromen! Je kunt geen oordeel vellen over anderen die ervoor kiezen om open te staan ​​voor nieuwe ideeën. Natuurlijk kun je nieuwe ideeën uitdagen, maar sluit je niet af om ze uit te proberen.
  • Stop met het uitsluiten van anderen. Het is gewoon niet leuk en hoewel het misschien niet als pesten wordt beschouwd, is het gewoon niet leuk om bijvoorbeeld voor 2 van de 3 leraren een frisdrank te kopen. En op een breder niveau ... groepen mensen hebben die elkaar openlijk of in het geheim ontmoeten, is gewoon onbeleefd. Wat doe je dat zo geheimzinnig is dat anderen het niet kunnen weten? Denk je echt dat je zoveel beter bent dan de rest van ons? Omdat naar mijn mening juist deze benadering je zwak en afhankelijk maakt en het is niet in het belang van iedereen! #contra-intuïtief Ik weet niet waar je het over hebt tijdens je geheime cocktailuren, maar het kan me echt niet schelen, dus stop met je uiterste best te doen om ervoor te zorgen dat ik het weet.
  • Stop met me onder de bus te gooien. Ernstig. We zijn misschien geen beste vrienden, maar we zitten hier samen in. We hoeven niet allemaal hetzelfde te zijn. We kunnen elkaar respecteren en samenwerken zonder te hoeven kletsen en negatief te praten over wat anderen doen. Als we allebei een minuut of twee te laat zijn, hoef je niet iedereen te vertellen dat je er als eerste was.
  • Stop met me te vertellen wat en hoe ik moet onderwijzen. We gingen allemaal naar de universiteit en we hebben allemaal een baas. We hebben allemaal onze plaats in de klas verdiend! Ik kan 's nachts slapen in de wetenschap dat ik een professional ben en ik neem mijn werk zeer serieus. Nogmaals - ik kan 's nachts slapen wetende dat wat ik doe goed is voor mij en mijn carrière. Niet om te zeggen dat je dat niet doet, maar ik vind het leuk om mensen op te tillen, anderen aan te moedigen en te helpen, en geen oordeel te vellen of met stenen te gooien. Als er ECHTE problemen zijn met hoe anderen ervoor kiezen om hun werk te doen, dan is dat een kwestie van administratie. Geen openstaande kwestie waar je over moet praten. Dus ik zal mijn werk op dynamische manieren blijven doen en als er een probleem is, zal iemand met de bevoegdheid om dit te doen mij vertellen om te stoppen.
  • Stop met praten over andere docenten of professionals. Als je een probleem met iemand hebt, ga dan privé met hem praten. Accepteer anders hoe ze zijn en ga verder. Als je onzin over anderen praat, maak je jezelf alleen maar zwak!
  • Stop met niet willen veranderen. Als er één ding constant is in het onderwijs (en in het leven in het algemeen), dan is het dat dingen veranderen. Als je het programma niet kunt volgen en kunt veranderen met hoe je professionele omgeving denkt dat je dat zou moeten doen, dan is dit misschien niet het beroep voor jou. We zijn het zat om jou erover te horen klagen en anderen hebben het gevoel te geven dat zij aan jouw kant moeten staan ​​om niet het doelwit van jouw negativiteit te worden!

Genoeg is genoeg.

We zijn er allemaal voor de studenten, en we hebben allemaal verschillende standpunten en overtuigingen over lesgeven, leren en de zakelijke kant van het onderwijs. Wij als professionals moeten een manier vinden om met elkaar om te gaan, elkaar te respecteren en niemand minderwaardig te laten voelen vanwege onze verschillen. Die verschillen zouden we net zo moeten vieren als met onze leerlingen!

Om te zeggen dat iemand een pestkop is, is een groot probleem, en het doen van een of een combinatie van deze dingen maakt je zeker geen pestkop; het maakt je mens.

  • Maar waar ik het over heb, zijn die mensen die deze dingen op zo'n manier doen om anderen naar beneden te halen in een poging zichzelf er beter uit te laten zien.
  • Mensen die deze dingen keer op keer doen zonder enige aandacht of zorg voor hoe anderen om hen heen zich voelen of reageren.
  • Mensen die door hun herhaalde negatieve acties een vijandige werkomgeving creëren.
  • Mensen die beter zouden moeten weten omdat je hebt gesuggereerd door middel van subtiele uitspraken, lichaamstaal, of zelfs een directe uitspraak van "Ik vind het niet leuk als je dit of dat doet". vermijden vanwege hun negativiteit tegenover alles.

Voor mij heb ik er geen probleem mee om persoonlijk op te komen voor mijn vrienden. (Hoewel online aanvallen moeilijker zijn.) Dit is gemakkelijker geworden naarmate ik ouder word. Maar voor mezelf opkomen is een uitdaging, omdat ik uiteindelijk weet dat veel van deze interacties niets goeds opleveren, dus ik spaar mijn energie voor dingen die goed zijn voor de wereld. Ik doe mijn zaken zo goed mogelijk. Ik neem beslissingen op basis van wat ik weet als een professional. Ik heb geen tijd voor drama of voor mensen die constant drama creëren of eraan deelnemen. Ik heb genoeg meegemaakt in mijn leven om te weten wanneer ik moet luisteren en wanneer ik moet beseffen dat mensen ten koste van mij zichzelf dienen.

Ik kies ervoor om mezelf niet te associëren met pestkoppen.

Ik kies ervoor om mezelf niet met jou te associëren en ik zal mijn interacties met jou tot een minimum blijven beperken.

Het is een bewuste keuze die ik maak, en het is gewoon niet gezond om jezelf met pestkoppen te associëren. Ik denk dat dat me ook een gemakkelijk doelwit maakt.

En voor de goede orde, ik slaap 's nachts prima.

Vriendelijke groeten,

Jennifer