<uw naam>
<adres>
<postcode en woonplaats>
<e-mail>
Aan
<naam>
<adres>
<postcode en plaats>
<woonplaats, datum>
Onderwerp:
Geachte heer, mevrouw,
<eerste alinea> Maak hierin meteen duidelijk waarover uw brief gaat. Wees daarin zo precies mogelijk. Als u verwijst naar een bepaalde gebeurtenis, noem dan plaats en datum. Reageert u op een brief? Noem dan de datum en het kenmerk van deze brief. Stuur als het kan een kopie van de brief mee.
<tweede alinea> Omschrijf kort en duidelijk uw klacht. Of hoe u het conflict ziet. Beperk u tot de belangrijkste dingen.
<derde alinea> Maak duidelijk wat u van de ander wil. Wat moet deze persoon doen om het conflict of uw klacht op te lossen?
<vierde alinea> Gebruik deze alinea voor achtergrondinformatie, als u denkt dat dit belangrijk is.
<afsluiting> Laat weten dat u een reactie van de ander verwacht. En hoe lang ze hiervoor de tijd hebben (bijvoorbeeld: vóór een bepaalde datum).
Met vriendelijke groet,
<naam en handtekening>
Bijlagen:
<noem de namen van de documenten die u meestuurt>
Bron Juridisch Loket