(dit is een indicatie van het overzicht van de Beleid & Factsheets artikelen in de volledige kennisbank op pagina's 1 & 2)
|
Voor de meest actuele informatie check de volledige kennisbank/downloadcentrum)
* dit overzicht kan helaas nu nog niet automatisch worden bijgewerkt*
STAYING SAFE ONLINE Practical strategies to best support all children and young people online, including those who identify as LGBT | |
Goede Praktijken tegen Geweld Preventie en bestrijding van ongewenste omgangsvormen op de werkplek | |
Handreiking voor gemeentelijk beleid Grensoverschrijdend gedrag en normstelling in de amateursport Bron Movisie | |
Rapport Grensoverschrijdend gedrag aanpakken Wat werkt bij het activeren van omstanders? | |
Rapport van de Onderzoekscommissie seksuele intimidatie en misbruik in de sport | |
Vertrouwenspersoon INTEGRITEIT IN DE PRAKTIJK Bron Huis van Klokkenluiders | |
29240-119 Inspectierapport over de joods-orthodoxe school Cheider 2020 | |
29240-121 Nieuwe cijfers over pesten in het funderend onderwijs | |
29240-122 Beleidsreactie Evaluatie Wet veiligheid op school | |
29240-123 Inspectierapport Cheider 2021 | |
31289-503 Reactie op brief COC en Rutgers: ‘Situatie LHBTI’s op school – urgent verzoek COC en Rutgers’ | |
Aan de slag-tabellen - KNAW-advies Sociale veiligheid in de Nederlandse wetenschap - juli 2022 KNAW | |
Actieplan Sociale Veiligheid op school van PO- en VO raad | |
Afspraken maken met je groep of team Check 4 | |
Anti-Bullying Week - What is it and what does it achieve? | |
Antipestslang voor Internaten Poster om te werken aan welbevinden en preventie van pesten op school Bron Vlor | |
BasisInspectieModule (BIM) Arbozorg Onderdeel: RI&E, Basiscontract en Deskundige Bijstand | |
BasisInspectieModule Agressie en Geweld Inspectie SZW | |
Be in Ctrl Information and Resources for Schools Addressing Online Sexual Coercion and Extortion | |
Bijlage Cartoon Les idee 283: Anti-Bullying Week 2020 Primary School Pack Source Anti Bullying Alliance | |
Bijlage Inspiratie visie beleidsplan Beleidstool Mediawijsheid Bron Mediawijsheid.be | |
Bijlage: Inspiratie beleidsplan Beleidstool Mediawijsheid Bron Mediawijsheid.be | |
Bijlage: Link met de leerlijn Mediawijsheid Beleidstool Mediawijsheid Bron Mediawijsheid.be | |
Brochure Sociale media en schoolmedewerkers: omgaan met valkuilen Bron Kennisnet en School en Veiligheid | |
Brochure Zorgplicht sociale veiligheid leerlingen op school Rijksoverheid | |
Buiten spel. Uitsluiting van kinderen (h)erkennen en aanpakken! Kinderombudsman | |
CBF donateursvertrouwen weer omhoog maart 2021 | |
CNV-onderzoeksresultaten: meerderheid vrouwen seksueel geïntimideerd op werkvloer | |
Communicatie protocol na (poging tot) zelfdoding van een student ingevuld voorbeeld Bron ZonMW Trimbos instituut | |
Cyberincidenten kunnen maatschappij verlammen 2020 Bron Ministerie Justitie en Veiligheid | |
Cyberpesten: Wat is het en wat kan je ertegen doen? Bron NJI | |
Cybersecuritybeeld Nederland CSBN 2020 | |
De vier tools voor een veilige werkomgeving Bron AN- | |
Digitaal Veiligheidsplan | |
Digitaal Veiligheidsplan School & Bestuur | |
Dossier Wat werkt bij de aanpak van eenzaamheid Movisie | |
Dossier Wat werkt bij het versterken van weerbaarheid van jongeren Movisie | |
Download 'Factsheet meldingen vertrouwensinspecteurs over de sectoren po, vo, so, mbo en wo over schooljaar 2017/2018' | |
Drie adviezen voor een veilig schoolklimaat Bron Kennisnet | |
Drie vragen om nep nieuws te ontmaskeren Bron Facebook 2020 | |
Eerste Hulp bij Ongelukken bij ongewenst gedrag - KNAW-adviesrapport Sociale veiligheid in de Nederlandse wetenschap - juli 2022 | |
Eindrapport van de Onderzoekscommissie De Vries iov NOC NSF seksuele intimidatie en misbruik in de sport 2018 | |
Enqûete resultaten pesten op het werk per branche RTL Nieuws | |
Evaluatie Beleidstool Mediawijsheid Bron Mediawijsheid.be | |
Factsheet Agressie door derden op het werk van Ministerie SZW en TNO | |
Factsheet gendernormen en geweld onder jongeren Bron Act4Respect | |
factsheet Hoe herken je een Broodje aap? | |
Factsheet Interne ongewenste omgangsvormen TNO | |
Factsheet Online sexual intimidation 2020 Ministerie VWS | |
FACTSHEET Peiling ‘Effect coronacrisis op LHBTI’s in Nederland’ Bron Movisie | |
Factsheet Pesten in het Basis Onderwijs 2021 | |
Factsheet Pesten in het Voortgezet Onderwijs 2021 | |
Factsheet Pesten op het werk TNO iov Ministerie SZW 2015 | |
Factsheet TNO Herken Pesten op het werk 2015 | |
Factsheet Video conferencing apps - Privacy and security measures Source Europol | |
Factsheet Week van de Werkstress 2020 Bron TNO | |
Financiën 2021 Stichting Stop Pesten Nu | |
Framework for reopening schools UNESCO | |
Functieprofiel vertrouwenscontactpersoon (VCP) Bron NOC-NSF | |
Gedragscode internet en e-mail gebruik PPSI | |
Gedragscode Trainers, Coaches, Begeleiders | |
Gedragscode Vertrouwenspersonen aangesloten bij LVV | |
Gedragscode voor scheidsrechters en officials | |
Gedragscode voor topsporters | |
Gedragscodes voor sporters | |
Gids Sociale veiligheid in de Nederlandse wetenschap Van papier naar praktijk KNAW | |
Goede voorbeelden van interventies bij geweld en pesten op het werk van Prima EF Consortium | |
Groepsdynamica in de klas van School & Veiligheid | |
Guide Social Safety in Dutch Academia. From Paper to Practice (pdf) KNAW | |
Guidelines for industry on Child Online Protection 2020 Source ITU-COP | |
Guidelines for policy-makers on Child Online Protection 2020 | |
Guidelines for policy-makers on Child Online Protection Executive Summary 2020 Source ICU-COP | |
Handleiding Beleidstool Mediawijsheid Bron Mediawijsheid.be | |
Handout onderzoek kindermishandeling 2020 De Kindertelefoon | |
Handreiking gedragscode (on)gewenste omgangsvormen TNO | |
Handreiking Integriteitssysteem Goede Doelen Nederland | |
Handreiking rouw en werk Bron TNO Ministerie SZW Arboportaal | |
Handreiking verminderen van bi+ discriminatie Movisie | |
Handreiking voor een daadkrachtig schoolbeleid Pesten en geweld op school Bron Vlaanderen.be | |
Help als bestuurder en ondernemingsraad pesten de organisatie uit! Folder Stichting Arbeidsmarkt Gehandicaptenzorg | |
Help als leidinggevende pesten de organisatie uit! folder van Stichting Arbeidsmarkt Gehandicaptenzorg | |
Help als medewerker pesten de organisatie uit! Folder Stichting Arbeidsmarkt Gehandicaptenzorg | |
Hoe gaat u als werkgever om met een klacht of een melding? | Pesten op het werk Bron AN-i | |
Infographic Cyberpesten van Beau Oldenburg | |
Infographic Discriminatie Monitor Bron Nationale Vacaturebank | |
Infographic instemming van de ondernemingsraad Bron Rendement | |
Infographic Pesten 2019 door Beau Oldenburg | |
Infographic Seksuele Intimidatie en Misbruik in de sport Bron NOC-NSF | |
Infographic Seksuele intimidatie of misbruik in de sport meegemaakt Centrum Veilige Sport | |
Infographic Sport 2020 NOC-NSF | |
Infographic Wat werkt bij de aanpak van eenzaamheid Movisie |
Infographic Wat werkt bij het verminderen van discriminatie? Movisie | |
Infographic Wat werkt bij het versterken van weerbaarheid van jongeren Movisie | |
infographic werkzame elementen lokaal inclusief LHBT beleid Bron Movisie | |
Infographic-Wat-werkt-bij-culturele-interventies | |
Informatieblad Ongewenste omgangsvormen Inspectie SZW | |
Informatieblad professionele vertrouwenspersonen Ministerie Sociale Zaken en Werkgelegenheid | |
Informatieblad Seksuele intimidatie | Nederlandse Arbeidsinspectie | |
Informatiebrochture LKC Drie routes om een klacht op school op te lossen | |
informatiebrochure Landelijke Klachtencommissie Onderwijs (pdf) | |
Ingrijpen bij online discriminatie: lessons learned Het creëren van een veilig, inclusief pedagogisch klimaat waarin zowel docenten en leerlingen zich herkend en erkend voelen Eindrapportage project #DatMeenJeNiet | |
Inspectie SZW BasisInspectieModule (BIM) Intern ongewenst gedrag | |
Inspiratielijst samenwerking met ouders bij online pesten (cyberpesten) Bron: School & Veiligheid | |
Integriteit in de praktijk - de vertrouwenspersoon publicatie van het Huis voor Klokkenluiders | |
Jaarplan Stichting Stop Pesten Nu 2021 | |
Jaarverslag 2021 Stichting Stop Pesten Nu | |
Jaarverslag Integriteit Defensie 2020' | |
Kaartjes met Bouwstenen Beleidstool Mediawijsheid Bron Mediawijsheid.be | |
Kamerbrief bij rapport 'Wat Werkt tegen Pesten' PDF 24 mei 2018 | |
Kamerbrief over lerarenstrategie Minister Dijkgraaf (OCW) en minister Wiersma (Primair en Voortgezet Onderwijs) 2022 | |
Kamerbriief Nieuwe cijfers over Pesten in het funderend Onderwijs d.d. 28 september 2021 | |
KNGU Ongelijke leggers 2021 | |
Kunnen ouders bij jou terecht als leiding PDF Bron Tumult | |
Legplan Beleidstool Mediawijsheid Bron Mediawijsheid.be | |
Leidraad omgaan met ongewenste beelden van leerlingen of personeel op scholen Bron VO-raad | |
Leidraad voor het positioneren en het functioneren van vertrouwenspersonen ongewenste omgangsvormen op het werk Inspectie SZW | |
Les idee 231: For teachers The Cyber Hero lesson plans (9-14 jaar) Bron: Cybersimple.be | |
Manifest. Stop racisme en discriminatie in de media: het is tijd voor #followup | |
MBO handreiking structurele aanpak bij pesten Platform Veiligheid MBO, 2010 | |
Meerjarenplan 2021 - 2025 Stichting Stop Pesten Nu | |
Model protocol Social Media Versus | |
Modelgedragscode CAO Wsw Model voor een gedragscode die is ontwikkeld door sociale partners van de Collectieve arbeidsovereenkomst voor de sociale werkvoorziening SBCM | |
Monitor Sportief Wedstrijdgedrag 2020 Mulier instituut | |
Monitor Veilig Sport Klimaat 2018 | |
Omgangsregels opstellen voor de sportvereniging Bron NOC-NSF | |
Onderwijsprotocol tegen pesten van Vereniging Openbaar Onderwijs | |
Onderzoek naar grensoverschrijdend gedrag in de gehandicaptensport 2021 | |
Onderzoeksresultaten eenzaamheid handout 2020 Bron Kindertelefoon | |
Ongewenste omgangsvormen Publicatie Arbeidsinspectie | |
Opschakelen Onderzoek naar ongewenste gedragingen in de wielersport 2019 | |
Opstellen gedragscode implementatieplan #pesten in de sport Bron: TopInDeSport.be | |
Opstellen gedragscode in de sport Bron: TopInDeSport.be | |
Ouderbetrokkenheid in de vereniging - Sport - advies van Centrum Ethiek in de Sport | |
Overzicht alle acties na zelfdoding van een student MBO-scholen Trimbos instituut | |
Overzicht van de acties na een poging zelfdoding student Bron Trimbos Instituut | |
Pak pesten aan in 7 stappen NO BLAME voor het jeugdwerk | |
Pesten op het Werk: Plan van Aanpak RI&E | |
Pesten op het Werk: Risico-Inventarisatie & -Evaluatie | |
Pesten, cyberpesten en steaming van leerlingen door leerlingen: preventie en aanpak Bron Katholiek Onderwijs Vlaanderen | |
Pestprotocol 'Pesten in woonzorgcentra' Nationaal Ouderenfonds | |
Pestprotocol Basisonderwijs Veiligheidsplan Aob | |
Pestprotocol O.R.S. Lek en Linge, vestiging de Lingeborgh | |
Pestprotocol op het werk: Aanpak Pesten, terug naar Respect Veilige Zorg Vlietland Ziekenhuis | |
Pestprotocol voorbeeld van Vereniging Openbaar Onderwijs | |
Pestprotocol Voortgezet Onderwijs Platform Veiligheid MBO | |
Plan van aanpak tegen pesten Kinderombudsman en Ministerie van Onderwijs | |
Presentatie Beleidstool Mediawijsheid Bron Mediawijsheid.be | |
PRIMA factsheet pesten op scholen | |
Protocol na poging tot zelfdoding van een student Bron Trimbos Instituut | |
Protocol opstart basisonderwijs PDF document PO-Raad, AOb, CNV Onderwijs, FVoV, en AVS | |
Psychisch belastend werk naar beroep CBS | |
Psychosociale Arbeidsbelasting Factsheet Monitor Arbeid TNO 2014 Pesten op het werk | |
Publicatie Wat werkt bij gemeentelijk LHBT beleid Bron Movisie | |
rapport 20 jaar HBSC-onderzoek naar gezondheid en welzijn van jongeren | |
Rapport 2020 Grensoverschrijdend gedrag in de Nederlandse sport iov NOC-NSF en Ministerie VWS | |
Rapport Doorrekening integriteitsmaatregelen Berenschot Nog-nsf | |
Remote Access Trojans van Europol PDF | |
Report IBA 2019 Us Too? Bullying and Sexual Harassment in the Legal Profession | |
Report Misdirections-in prevention StopBullying.gov | |
Richtlijn anti-discriminatie en anti-racisme beleid KNVB | |
Roadmap Aanpak Pesten voor ondernemingsraden Bron TNO en Ministerie SZW | |
Routekaart Het gaat met je kind niet goed op school. Wat nu? Bron Ouders en Onderwijs | |
Routekaart Wegwijzer Pesten op school waar kan ik als ouder terecht Bron Rijksoverheid | |
Safer Internet Day 2020 Impact Report published | |
Sanctieladder naar leerlingen VO | |
Sexting: spannend, maar strafbaar? Bron Saxion | |
So this is sexual abuse booklet? 2020 Source Council of Europe | |
Sport Bestuur & Beleid: Social media wat mag wel en wat niet Mijn Kind Online KNHB | |
Sport Safeguarding children in sport 2019 Source European Union | |
Sport Tien inzichten in beïnvloeding van ongewenst gedrag voor trainers en bestuurders Mulier Instituut | |
Sport voor begeleiders: Voorkom digitaal pesten Mijn Kind Online KNHB | |
Sport voor bestuurders Pesten en Cyberpesten wat mag wel en wat niet Mijn Kind Online | |
Sport voor bestuurders: voorkom digitaal pesten Mijn Kind Online KNHB | |
Sport voor Trainers & Coaches: Sportief met social media | |
Sport: Hoe ga ik om met pesten binnen de volleybal vereniging? Nevobo | |
Succesvol samenwerken in preventie Aanpak Pesten op het Werk Bron InPreventie | |
Through These Walls Impartial dispute resolution of online harm during a global pandemic RHC Report 2021 | |
Tipkaart pesten bespreekbaar maken Sectorinstituut Transport en Logistiek |
Toolkit Een goede werksfeer, laten we dat zo houden | |
UNESCO Online Open Access programme and meeting document Global education monitoring report, 2020: Inclusion and education 2020 | |
UNESCO Review of homophobic bullying in educational institutions 2012 | |
UNICEF Geluk onder druk Onderzoek naar het mentaal welbevinden van jongeren in Nederland | |
Van klacht tot oplossing Landelijke Klachtencommissie Onderwijs (LKC) | |
Veilig sportklimaat initiatief van het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. NOC*NSF, KNVB en KNHB | |
Veiligheidsmonitor 2021 Online criminaliteit CBS | |
Verslag kascommissie SPN 2019 | |
Verslag kascommissie SPN 2020 | |
Victims' Rights: New Strategy to empower victims June 2020 Source European Commission | |
Voorkom pestgedrag op het werk Arbo Unie met tips | |
Voorlopig protocol van de sociale partners: Opstart voortgezet onderwijs Bron CNV onderwijs | |
Voorstel van wet van het lid Renkema tot wijziging van de Arbeidsomstandighedenwet (verplicht stellen van een vertrouwenspersoon) Raad van State | |
Wat werkt bij culturele interventies bij ouderen Movisie | |
Wat werkt tegen pesten? Anti-pestmethodes bij pesten NJI Nederlands Jeugd Instituut | |
Wegwijzer Discriminatie op het werk | |
Wegwijzer Ongewenst Gedrag TNO Ministerie SZW | |
Wegwijzer ongewenst gedrag: Discriminatie op het werk TNO Ministerie SZW | |
Wegwijzer Pesten op het Werk TNO Ministerie SZW | |
Wegwijzer Seksuele Intimidatie TNO Ministerie SZW | |
Wegwijzer Vertrouwenspersoon Ongewenste Omgangsvormen op de werkvloer Ministerie Sociale Zaken en Werkgelegenheid | |
Welke vragen kun je jezelf en anderen stellen om met dit advies aan de slag te gaan? KNAW | |
Wet sociale veiligheid op school Staatsblad van het Koninkrijk der Nederlanden | |
Wetenschappelijk onderzoek Misbruik van macht door managers en pesten op het werk 2015 | |
Youth Risk Behavior Surveillance — United States, 2019 | |
Zelfinspectie Pesten op het Werk Werkdruk en ongewenst gedrag Pesten, discriminatie en seksuele intimidatie | |
Zorgplicht sociale veiligheid leerlingen op school Bron Rijksoverheid | |
‘Stappenplan opnieuw naar school’ Bron Stichting School en Veiligheid |