Hulplijnen voor als u zich somber of gespannen voelt | Stop Pesten NU

084-0035994

Foutmelding

You may not view this site from your current location.

Hulplijnen voor als u zich somber of gespannen voelt

 

U kunt bellen of chatten met de volgende hulplijnen als u over iets wilt praten, iets wilt vragen of iemand zoekt die naar u luistert:

Hulplijnen voor jongeren

De Kindertelefoon: 0800-0432 (ook chatten)

Voor alles wat je bezighoudt.
Elke dag, van 11.00 tot 21.00

Ease.nl:  043-2058106 of 06–82410040 (ook via chat, Facebook of Instagram).
Voor jongeren tussen de 12 en 25, die ergens mee zitten en daar over willen praten. Ma-do van 15.00 - 18.00.

 

Hulplijnen voor volwassenen

De Luisterlijn088 0767 000 (ook chat of email)
Voor wie behoefte heeft aan een luisterend oor.
7 dagen per week, 24 uur per dag

Mind-Korrelatie: 0900-1450 of 06-13863803 (what’s app). Ook via chat en mail.
Voor hulp bij psychische of mentale problemen.
Op werkdagen van 09.00:00 tot 22:00

ADF Stichting: 0343-753 009 Hulplijn voor mensen met angst-, dwang- en fobieklachten. Maandag t/m zondag van 9:00 – 13.30 uur.

Het Rode Kruis: 070-4455888
Hulplijn voor mensen die in quarantaine of thuisisolatie zitten.
Maandag t/m zondag van 9:00 – 21:00 uur.

113 zelfmoordpreventie: 0900-0113
Voor wie denkt aan zelfmoord of met iemand te maken heeft die daaraan denkt.
7 dagen per week, 24 uur per dag.

 

Hulplijnen speciaal voor ouderen

ANBO 

U kunt ons elke dag, van maandag t/m zondag, van 09:00 tot 21:00 uur bereiken op telefoon 0348 - 46 66 66.

 

Ouderen-Infolijn van KBO-PCOB

Voor ouderen, ook met een migratie-achtergrond, voor informatie of een luisterend oor.
Bereikbaar via 030-3400600 op maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur.

 

Hulplijnen voor zorgprofessionals

ARQ IVP: 088 – 3305500
landelijke contactpunt voor psychosociale ondersteuning voor zorgprofessionals.
7 dagen per week, van 8.30 tot 21.30

 

Zelfhulp als u zich somber of gespannen voelt

Veel ggz-instellingen bieden op hun websites zelfhulpprogramma’s aan. Mogelijkheden voor e-health:

 

Meer tips voor hulp als u zich somber of gespannen voelt