Persbericht: Tweede Kamer bespreekt donderdag 30 april 2015 petitie Stop pesten op het Werk! | Stop Pesten NU

084-8340086

PERSBERICHT Datum 29 april 2015

Tweede Kamer bespreekt donderdag 30 april 2015 petitie Stop pesten op het Werk!

Nadat een aantal slachtoffers, de Stichting Pesten op de werkvloer, de Stichting Stop Pesten Nu! en de Vrije Universiteit (Amsterdam) dinsdag de petitie ‘Stop pesten op het Werk!’ aan de Tweede Kamer hebben overhandigt met meer dan 1200 handtekeningen, is het eerste succes al bereikt namenlijk dat de Tweede Kamer commissie Soziale Zaken en Werkgelegenheid de petitie donderdag 30 april om 10:00 uur gaat bespreken.

Bij de overhandiging van de petitie gaf de voorzitter van de stichting Pesten op de werkvloer Laura Willemse, beeldend aan dat het enige nog wat ontbreekt aan het aanpakken van pesten op het werk is de snelheidscontrole. Wat zij daarmee bedoelt, is dat er in Nederland heel veel geregeld is als het gaat om het aanpakken van pesten op het werk, maar dat de handhaving ontbreekt. Tja, schaf de controle op de maximum snelheid af en kijk wat er gebeurd...........

Anno nu begin 2015, betalen de pesters niet de rekening van het pesten op de werkvloer, maar de  belastingbetalers en de slachtoffers. En dan hebben we het nog niet eens over het vele leed dat pesten veroorzaakt.

Indien de Tweede Kamer donderdag besluit tot invoering van handhaving van de aanpak van pesten op het werk, dan sluit dit goed aan bij de preventie PSA (psycho sociale arbeidsbelasting) campagne van het ministerie van SZW die voor het onderwerp pesten op de werkvloer in mei van start gaat.

Het ontwikkelen van de aanbevelingen in de petitie ‘Stop pesten op het Werk!’ is met name gedaan door de stichting Pesten op de werkvloer. Dit hebben zij gedaan door met veel slachtoffers (ervaringsdeskundigen), deskundigen, vakbonden, werkgevers, werkgeversvertegenwoordigers en Tweede Kamerleden te praten.

Stichting Pesten op de Werkvloer Laura Willemse, Stichting Stop Pesten Nu Patricia Bolwerk, Gerrit Hartholt, Andre Horstink, Karin Bosman bieden aan Tweede Kamerleden petitie Stop Pesten op het werk aan

Wij hopen dat de Tweede Kamer donderdag een einde aan de situatie maakt dat de overheid nu een papieren tijger zonder tanden is in deze!

De petitie ‘Stop pesten op het Werk!’ samengevat:

• goede hulp en rechtspositie voor slachtoffers
  • beschikbaarheid onafhankelijke vertrouwenspersonen, artsen en mediators
  • uitbreiden toegankelijkheid en bevoegdheden Landelijke Klachtencommissie Ongewenst Gedrag
  • het allerbelangrijkste: preventie en bewustwording

Samen stoppen we het pesten op de werkvloer!

URL petitie: http://petities.nl/petitie/stop-pesten-op-het-werk

Algemeen Overleg Tweede Kamer commissie SZW 30 april 2015 over arbeidsomstandigheden:

Tip van de redactie

Heb je haast? Navigeer dan snel naar:Angela

► Scholen & Professionals Kenniscentrum Pesten in het Onderwijs

► Sportverenigingen Kenniscentrum Pesten in de Sport

► Werkgevers Kenniscentrum Pesten op het WerkJan Joost

► Ouderen Kenniscentrum Pesten in Woonzorgcentra

Tip Stop Pesten Nu

Breng snel een bezoekje aan ...

Kenniscentrum (Klassiek) Pesten

Kenniscentrum Online pesten (cyberpesten)

Kennisbank & Downloadcentrum o.a. Beleid & Factsheets  / Handleidingen / Lesmaterialen Posters / Wetenschappelijke Onderzoeken

► Ik word gepest, wat kan ik doen

Stichting Stop Pesten Nu is het enige Erkende Goede Doel tegen Pesten in Nederland!

CBFGoede Doelen NederlandANBIKBUnesco