PERSBERICHT YouTuber Hanwe, Cartoon Network en partner Stichting Stop Pesten Nu zijn Antipestcampagne gestart | Stop Pesten NU

084-8340086

Cartoon Network, Hanwe en Stichting Stop Pesten Nu Wees een maatje geen pestkopYouTuber Hanwe, Cartoon Network & (deskundige) partner Stichting Stop Pesten Nu zijn Antipestcampagne gestart

Thema: Wees dit schooljaar een maatje, geen pestkop

Terwijl eenzaamheid onder kinderen steeds meer aandacht krijgt en pesten nog altijd een aanhoudend probleem is.

Deskundig partner Stichting Stop Pesten Nu ziet een extreem grote stijging, o.a. in het aantal website bezoekers. Waar de website in 2014 nog maar 14.372 bezoekers had, zagen zij dit in 2018 oplopen naar maar liefst 103.423 bezoekers.

De groei in vijf jaar is ongekend en geeft aan dat er nog steeds een grote behoefte is aan informatie over pesten.

Vandaag start de antipestcampagne van TV-zender Cartoon Network en YouTuber Hanwe. De campagne wordt dit jaar ondersteund door Stichting Stop Pesten Nu als deskundige partner. De TV spot is hieronder te bekijken: https://youtu.be/eJ-lKnHQveM

Voor de vijfde keer op rij roept de TV-zender voor kinderen op om een maatje te zijn, en geen pestkop. Met een TV spot, die vanaf vandaag te zien is op de zender en op het YouTube-kanaal van Cartoon Network, én een speciaal platform krijgen kinderen informatie over pesten en waarom dit niet ok is.

Hanwe vervult met honderdduizenden volgers op YouTube en Instagram een grote voorbeeldrol en wil zich daarom inzetten tegen pesten. Ook hij krijgt soms nare opmerkingen op zijn video’s en posts en roept daarom op om hiermee te stoppen. Niet alleen online, maar ook op school, in je sportteam en op straat. Pesten is nooit ok! Wees daarom een maatje, en geen pestkop.

"Ik las een keer een mooie quote - van Chris Colfer - die ik heel toepasselijk vind: Wanneer mensen je constant pijn doen, zie ze dan als schuurpapier. Ze schuren en doen je misschien pijn, maar uiteindelijk ben jij mooi gepolijst en zijn zij nutteloos," aldus Hanwe.

Cartoon Network heeft speciaal voor deze campagne een clip ontwikkeld, met Gumball in de hoofdrol. Deze clip is hier te bekijken: https://www.youtube.com

Over de antipestencampagne
Vanaf 3 september is de TV spot met Hanwe te zien op Cartoon Network en is er een online platform waar kinderen, ouders en leraren filmpjes kunnen bekijken en informatie kunnen vinden. Kinderen worden opgeroepen om in actie te komen tegen pesten.

Kinderen die te maken hebben met pesten, direct of indirect, kunnen voor professioneel advies, relevante tips en ondersteuning terecht op https://buddy.cartoonnetwork.nl

Over Cartoon Network
Cartoon Network is de ultieme bestemming voor fun en avontuur de klok rond! Het is de thuisbasis van prijswinnende cartoons als The Amazing World of Gumball, eAdventure Time en We Bare Bears. Lach je krom met eindeloos veel grappen en verhalen over de vreemdste vriendschappen in Uncle Grandpa, Steven Universe en Teen Titans Go! En alsof dat niet genoeg is, staat er een stevige dosis actie op het programma met stoere shows zoals Ben 10, LEGO® Ninjago en The Powerpuff Girls die je op het puntje van je stoel houden. Cartoon Network, je wilt steeds meer!

Cartoon Network is te ontvangen in het Nederlands en het Engels in het digitale basispakket bij Ziggo (kanaal 307), KPN (kanaal 60), Caiway (kanaal 122), Delta (kanaal 250) en Canal Digitaal (kanaal 42). De zender is beschikbaar in Europa, het Midden-Oosten en Afrika in 19 talen in meer dan 142 miljoen huishoudens in 70 landen. Cartoon Network is onderdeel van Turner, een Time Warner bedrijf.
Voor meer informatie, kijk op http://www.cartoonnetwork.nl of volg Cartoon Network op Facebook en Instagram.

Tip van de redactie

Heb je haast? Navigeer dan snel naar:Angela

► Scholen & Professionals Kenniscentrum Pesten in het Onderwijs

► Sportverenigingen Kenniscentrum Pesten in de Sport

► Werkgevers Kenniscentrum Pesten op het WerkJan Joost

► Ouderen Kenniscentrum Pesten in Woonzorgcentra

Tip Stop Pesten Nu

Breng snel een bezoekje aan ...

Kenniscentrum (Klassiek) Pesten

Kenniscentrum Online pesten (cyberpesten)

Kennisbank & Downloadcentrum o.a. Beleid & Factsheets  / Handleidingen / Lesmaterialen Posters / Wetenschappelijke Onderzoeken

► Ik word gepest, wat kan ik doen

Stichting Stop Pesten Nu is het enige Erkende Goede Doel tegen Pesten in Nederland!

CBFGoede Doelen NederlandANBIKBUnesco