Nieuwe campagne Sire #DasLief | Stop Pesten NU

084-8340086

SIRE start campagne voor corona-initiatieven: #DASLIEF

Moeilijke tijden, na #DOESLIEF-campagne, vragen om dankbare & inspirerende aanpak.

SIRE lanceert vandaag de campagne #DASLIEF om alle corona-initiatieven te steunen en Nederlanders te inspireren ook te helpen om zo de saamhorigheid te vergroten #Daslief volgt hiermee de vorige #DOESLIEF-campagne op, waarin opgeroepen werd liever voor elkaar te zijn.  

Buren die boodschappen doen voor elkaar, #Helpdehoreca, burgerinitiatieven om mondkapjes te verzamelen en aan zorginstellingen te geven. Er zijn inmiddels veel voorbeelden van corona-initiatieven in het leven geroepen. Sire wil deze saamhorigheid onderkennen en in de samenleving verder laten groeien. #DASLIEF start als een multimediale-campagne. Met de boodschap wil de stichting Nederlanders een podium geven, bedanken en een hart onder de riem steken in ‘deze onwerkelijke tijd’.

 

 

In maart 2019 riep SIRE met #DOESLIEF Nederlanders op om wat liever voor elkaar te zijn, nadat onderzoek aantoonde dat onze maatschappij steeds meer onaardig gedrag vertoont. Deze oproep kreeg veel support: #DOESLIEF werd veelvuldig gebruikt in het dagelijks leven, op sociale media en in de journalistiek. Ruim 4 van de 10 Nederlanders vond in december 2019 ‘Asociaal gedrag en het gebrek aan tolerantie’ dan ook het belangrijkste maatschappelijke issue van 2019.

 

 

Een jaar later laten Nederlanders een hele andere kant van zichzelf zien. De oproep van velen om liever voor elkaar te zijn, wordt massaal in de praktijk gebracht met vele hartverwarmende en onbaatzuchtige initiatieven om anderen te helpen. SIRE geeft aan dat dit gevoel van compassie Nederland net iets mooier maakt in deze tijd en vindt daarom #DASLIEF een passend vervolg.

Lucy van der Helm, directeur van SIRE: ‘SIRE wil altijd met inzet van creativiteit een bijdrage leveren aan een mooier Nederland. Ook nu. Want de realiteit is: we hebben elkaar op dit moment en in de nabije toekomst harder nodig dan ooit. Met #DASLIEF bedanken we alle Nederlanders voor hun mooie initiatieven, groot of klein.’

Paul van Lange, hoogleraar Sociale Psychologie VU Amsterdam, onderschrijft het belang van dit SIRE initiatief: ‘Veel Nederlanders beleven voor het eerst in hun leven een situatie van collectieve kwetsbaarheid. Dat zorgt voor een unieke ervaring van sterke lotsverbondenheid. Met als resultaat dat mensen meer voor elkaar over hebben, spontaan, niet calculerend.’

Bekijk 'De corona-initiatieven'  van Adformatie.

De Coronacrisis houdt ons allen in de greep. Het heeft een enorme impact op ons allemaal. Gelukkig zien we in deze heftige tijd ook een grote saamhorigheid ontstaan. Lieve initiatieven, waarmee we elkaar helpen of een hart onder de riem steken. Grote én kleine gebaren. Mensen die omkijken naar en zorgen voor elkaar. Deze mensen bedanken wij met #DASLIEF, namens ons allemaal.

Meer info? Check onze website: https://www.sire.nl

Stichting Ideële Reclame SIRE is een onafhankelijke stichting die inmiddels al meer dan 50 jaar bestaat en al 113 campagnes heeft gerealiseerd. Met behulp van reclamecampagnes brengen we maatschappelijke onderwerpen onder de aandacht van het Nederlandse publiek, opinieleiders en besluitvormers. SIRE doet dit door middel van ideële reclame, dus niet via commerciële reclame. SIRE wil mensen wakker schudden, aanzetten tot nadenken, lastige zaken bespreekbaar maken, het debat aanjagen en mensen in beweging krijgen. Hen laten beseffen dat sommige kwesties die weinig of geen aandacht krijgen, dit wel verdienen. Met haar campagnes wil SIRE de maatschappij een beetje mooier maken. 

 

HET #DASLIEF PAKKET is het complimenteuze zusje van #DOESLIEF. Om iedereen die iets liefs doet voor een ander te bedanken namens ons allemaal. Maar ook om mensen te inspireren om zelf iets liefs te bedenken. Bekijk hier de gifjes, of ga via Whatsapp, Facebook of Instagram naar de Giphy library en zoek op ‘daslief’ om de gifjes direct te gebruiken. Tips over hoe je #daslief kunt gebruiken? Die vind je hier. En download hier de social video’s die je zelf kunt delen op social media.

 

Campagne en credits

De campagne is vanaf vandaag in negen verschillende uitingen te zien op TV, radio, print, social, online en outdoor. Om mee te doen is er een #DASLIEF-pakket gemaakt met logo en GIF’jes die Nederlanders kunnen downloaden via daslief.sire.nl/pakket. De campagne is binnen ruim een week tot stand gekomen. 

Credits:
Joe Public, Coopr en Blauw Gras (campagne, PR en social media)
Soundcircus (geluid)
MacGyver Post (postproductie)
MediaMonks (edit/produktie)
Bart ter Haar (graphic design)
Prodigious (studio)
Interattractive/Jeroen Hessing (website)
Searchresult (display advertising, SEA).
Verder werkten mee: Coosto (live stream), Monalyse (monitoring), MeMo² (onderzoek), Mediacollege Amsterdam (#DASLIEF dag), Feka (IT), en 5PM (YouTube). Mediabureau Stroom heeft zorggedragen voor de mediastrategie en de mediacontacten. 
#DASLIEF

 

Bron: Adformatie

Tip van de redactie

Heb je haast? Navigeer dan snel naar:Angela

► Scholen & Professionals Kenniscentrum Pesten in het Onderwijs

► Sportverenigingen Kenniscentrum Pesten in de Sport

► Werkgevers Kenniscentrum Pesten op het WerkJan Joost

► Ouderen Kenniscentrum Pesten in Woonzorgcentra

Tip Stop Pesten Nu

 

Breng snel een bezoekje aan ...

Kenniscentrum (Klassiek) Pesten 

Kenniscentrum Online pesten (cyberpesten)

Kennisbank & Downloadcentrum o.a. Beleid & Factsheets  / Handleidingen / Lesmaterialen Posters / Wetenschappelijke Onderzoeken 

► Ik word gepest, wat kan ik doen

 

 

Stichting Stop Pesten Nu is het enige Erkende Goede Doel tegen Pesten in Nederland!

CBFGoede Doelen NederlandANBIKBUnesco