Cosmopolitan
In de toekomstige campagne van Cosmopolitan i.s.m. Stop Pesten Nu! gaan wij voor nog meer bewustwording zorgen en slachtoffers van (online) pesterijen sterken in het besef dat het niet aan hen ligt en dat ze niet alleen zijn.
Cartoon Network, FunX dj Fernando & Stop Pesten Nu anti-pest campagne 2020 Wees een maatje geen pestkop!
Uit onderzoek is gebleken dat online pesten onder kinderen tijdens de afgelopen coronaperiode is toegenomen. Stichting Stop Pesten Nu, tv-zender Cartoon Network en radio-dj Fernando Halman hebben daarom de handen ineengeslagen om kinderen door middel van een campagne te laten inzien dat ze elkaar niet moeten pesten, maar juist maatjes moeten zijn.
De campagne bestaat uit de zogenoemde maatjescode waarin kinderen zeven tips krijgen om een goede vriend te zijn. Daarnaast kunnen ze – samen met hun ouders en leraren – op het onlineplatform Buddy Network filmpjes bekijken over vriendschap en pesten. Lees hier meer ...
Partner bij campagne #IkBenOpen 2019 & 2020 van YMCA Nederland
Als onafhankelijk platform werken wij samen met onze partners om mentale gezondheid bespreekbaar te maken en kennis over psychische klachten te vergroten. Dit doen wij door (hulp)vragen te verbinden met de juiste partner die antwoorden kan bieden. Met #IkbenOpen willen wij de route van A naar B verkleinen en versnellen en preventie bevorderen. Ga naar de website IkBenOpen voor meer informatie.
Schooltour met Rapper Snelle, Week tegen Pesten 2019
Snelle gaat in de aanloop naar de 'Week Tegen Pesten', die loopt van 23 tot en met 27 september, een samenwerking aan met de stichting 'Stop Pesten Nu'. De populaire artiest en de stichting slaan de handen ineen naar aanleiding van het succes van Snelle's song 'Reünie', die al bijna twee weken het meest gestreamde liedje is in Nederland en op #2 staat in de Nederlandse Top 40. Het autobiografische nummer gaat over hoe Snelle zijn pesters van vroeger op school wil laten zien dat hij nu boven hun gepest staat. Met het succes zag de artiest hoeveel mensen ervaringen hebben met pesten en hoe universeel de boodschap van zijn nummer is. Om deze reden start Snelle in samenwerking met stichting 'Stop Pesten Nu' vandaag een winactie, waarbij een aantal schoolklassen een bezoek van de rapper kunnen winnen.
Lees hier meer over de winactie scholentour: Meld je aan met je klas voor de winactie!
Samenwerking met Cartoon Network en YouTuber Hanwe 2019
- Heb je op tv bij Cartoon Network de commercial tegen #pesten al gespot? Dit jaar zet ambassadeur Hanwe Chang zich met veel passie in voor de campagne. Als populaire YouTuber heeft hij met honderdduizenden volgers een grote voorbeeldrol die hij met veel trots draagt. Hanwe, Cartoon Network met partner Stichting Stop Pesten Nu roepen kinderen op om dit schooljaar een maatje te zijn, en geen pestkop.
Lees hier meer over de campagne: Wees een maatje, geen pestkop!
- Campagne Make Holland Great Again 2019
#Makehollandgreatagain #stoponlinehaat samenwerking met BNN/VaraWe zijn steeds meer te vinden op Social Media. Dat brengt heel veel leuke dingen met zich mee, maar ook een hoop online haat. En niet alleen bekende mensen krijgen hier mee te maken. Het team van Make Holland Great Again heeft een manier bedacht om op Social Media te laten zien dat je het niet eens bent met deze online haat. En tegelijkertijd de persoon kunt steunen die de haat ontvangt.
Lees hier (vanaf 21 augustus 21:30 uur) hoe je mee kan doen aan de #MakeHollandGreatAgain actie
- Campagne BIGGIE challenge 2019
Ken jij de mascotte van Stop Pesten NU: BIGGIE! Maak kennis met BIGGIE! Biggie is een gift van Kinderen voor Kinderen die goede doelen uitkiest en items uit hun videoclips schenkt om aandacht te vragen voor de stichting. Wist je dat je mijn naam op de Engelse manier uitspreekt? Dus: bikkhie? Dat betekent "een dingetje, een toestand". Want PESTEN IS EEN BIGGIE! Pesten is namelijk een heel groot dingetje. Mijn naam is dus dubbel toepasselijk omdat ik ook nog een lief varkentje ben. Samen komen wij binnenkort in actie: 'Trek je neus op VOOR pesten'
Wij kregen BIGGIE uit de videoclip 'Mijn spaarpot en ik', zie de videoclip onderaan deze pagina. Zo kan BIGGIE helpen pesten te stoppen!
Meer weten over deze campagne, zie hier Campagne BIGGIE challenge of bekijk de YouTube video
- Campagne 2019/2020 Stop Pesten Nu Held, jij bent een held!
Met diverse studentengroepen zijn posterscampagnes gemaakt met de teksten: Jij bent een held, Wees een held, Be a SuperHero, enz. Stop Pesten NU! voert al jaren campagne om het pestprobleem op de kaart te zetten. Dit doen wij met behulp van Bekende Nederlanders en Ambassadeurs tegen pesten die het oranje 'Ik STOP pesten nu' armbandje dragen. Ons uitgangspunt daarbij is: pesten is te stoppen en het begint bij jezelf. Talloze BN’ers uit de wereld van film, televisie, politiek en sport ondersteunden al onze campagne.
Meer weten over deze campagne, zie hier Campagne Stop Pesten Nu Held, jij bent een held
Campagne BN'ers maken met Stichting Stop Pesten Nu een vuist tegen Pesten
Stichting Stop Pesten Nu uit Deventer schakelt BN'ers in voor anti-pestcampagne. BN'ers als dj Ewin Evers, zanger Bennie Jolink van Normaal en oud-voetballer Sander Boschker staan met gebalde vuisten op posters om mensen aan te moedigen iets te ondernemen tegen pesten. Ook dragen zij oranje polsbandjes met daarop de tekst 'Stop Pesten Nu. De posters en polsbandjes worden onder andere aan scholen gestuurd. Ook wordt scholieren gevraagd een convenant te ondertekenen met hun handafdruk. Volgens initiatiefneemster Patricia Bolwerk richt de campagne zich vooral op de grote groep van meelopers. "Zij kunnen het proces van pesten actief beïnvloeden en zelfs omkeren door radicaal bij pesterijen weg te lopen", aldus de Deventerse. Het Landelijke Campagne Team zet zich geheel belangeloos in voor de campagne Stop Pesten Nu!. Het doel van deze campagne is bewustwording creëren dat pesten is te stoppen en dat het begint bij jezelf. Het team bestaat uit: Stefan Schipper, de fotograaf van Twente, website: stefanschipper.nl/, Jeroen Wevers, GI Business Promotors, website: www.graphic-i.nl/, Martijn Guillot, Hardt Online, website: hardtonline.nl
Meer weten over deze campagne, beluister hier het radio interview met RTV Oost.